Drs. Leenarts en Boinc: Een reis naar persoonlijke service in een digitale wereld

Drs. Leenarts, expert op het gebied van huidverzorging, is een snelgroeiende organisatie. Een enthousiast team van jonge professionals, die allemaal dezelfde missie hebben; werkzame én betaalbare huidverzorging. Een ambitieuze organisatie die snel groeit. Maar bij groei hoort ook een groei van het aantal klantvragen. En het ontbrak hen aan de interne capaciteit om deze groeiende stroom klantvragen op te pakken. Dus kwamen ze bij Boinc terecht.

Na een kop koffie was de uitdaging duidelijk: het verminderen van de werkdruk bij het drs. Leenarts team, schaalbaarheid realiseren en de processen rond klantvragen verbeteren én structureren.

De weg naar vermindering van werkdruk

Onze eerste stap was om de werkdruk te verlichten bij de teamleden die tot dan toe de klantvragen hadden opgepakt. Dus gaven we het advies om een servicespecialist in dienst te nemen, iemand die de verantwoordelijkheid voor de klantenservice kon dragen en die, samen met ons, de klantenservice verder kon optimaliseren.

Het bouwen van een basis

Met de nieuwe kracht aan boord, begonnen we aan het vormgeven van een servicestrategie die aansloot bij de missie en waarden van Drs. Leenarts. Dat was even brainstormen met elkaar! De gekozen strategie diende als leidraad voor verdere stappen. We hebben een kanaalstrategie gedefinieerd en service principles vormgegeven. Zo ontstond er een duidelijk beeld van hoe klanten contact konden opnemen, wanneer en via welke kanalen. En met de service principles is er met elkaar afgesproken wat service betekent voor drs. Leenarts, om één duidelijke klantervaring te bieden en daarmee de klanttevredenheid te verhogen.

Digitaal en servicegericht

Drs. Leenarts heeft de visie om persoonlijk én digitaal toegankelijk te zijn voor haar klanten. Daarom hebben we geadviseerd om de service- / contactpagina aan te pakken. Deze kon gebruiksvriendelijker en efficiënter worden ingericht. Klanten moeten snel en simpel antwoord op hun vragen vinden via de servicepagina van Drs. Leenarts. Er is veel kennis en informatie beschikbaar op de website, welke direct ingezet kan worden voor klanten om een antwoord te vinden op hun vraag. Wanneer deze informatie goed te bereiken is, heeft de klant sneller een antwoord op zijn of haar vraag. Een essentiële stap om te voldoen aan de groeiende behoefte aan digitale service!

Excellente service: Denk aan elk detail

Bij Drs. Leenarts verrassen ze hun klanten graag, en wij geloven dat dit onder andere begint bij cruciale processen zoals retouren, coulance en het creëren van verrassende acties voor je klanten. Door deze processen uit te tekenen en vast te leggen is er een duidelijk overzicht gecreëerd voor het team om tot concrete acties over te gaan. Met deze handvatten heeft het drs. Leenarts team bijvoorbeeld een brainstorm georganiseerd om verrassende acties voor hun klanten te bedenken en deze meteen tot uitvoer te brengen in de vorm van unieke cadeaus.

De toekomst in zicht

Drs. Leenarts is straks niet alleen huidexpert, maar ook expert als het gaat om digitale service! Bij Boinc zijn we trots dat we deze toffe organisatie hebben kunnen helpen en we kijken erg uit naar een voortzetting van deze reis.

Wil jij ook de volgende stap zetten in serviceoptimalisatie? Ontdek hoe Boinc kan bijdragen aan jouw succesverhaal. Neem contact met ons op en laten we samen bouwen aan jouw servicegerichte toekomst!

Bakkie doen?

We gaan graag samen op ontdekkingsreis naar een passende oplossing voor jouw servicedesk.