Wij helpen je met jouw service uitdagingen

Moet je een servicedesk inrichten, maar weet je niet hoe? Is het verloop op je klantenservice te hoog? Gebruik je wel de juiste systemen voor je klantcontact? Of is het tijd om jouw klantenservice naar een hoger niveau te tillen? Boinc helpt je met al je service gerelateerde vraagstukken en uitdagingen. We gaan graag samen met jou aan de slag!

De elementen van een mensgerichte servicedesk

We geloven dat een servicedesk bestaat uit een aantal elementen. Deze elementen zijn allemaal belangrijk voor je servicedesk én dus voor jouw klanten.

Met onze ervaring en expertise kunnen we je met elk element helpen. Of het nu gaat om je klantsysteem óf je kanaalstrategie. Onze kijk op sommige elementen is net even anders dan anders, maar we nemen je graag mee op reis.

De elementen van een mensgerichte servicedesk

We geloven dat een servicedesk bestaat uit een aantal elementen. Deze elementen zijn allemaal belangrijk voor je servicedesk én dus voor jouw klanten.

Met onze ervaring en expertise kunnen we je met elk element helpen. Of het nu gaat om je klantsysteem óf je kanaalstrategie. Onze kijk op sommige elementen is net even anders dan anders, maar we nemen je graag mee op reis.

De basis: Droom

Het begint allemaal bij je droom; je servicestrategie en doelen voor de toekomst. Dat is de basis. Maar ook de rol van de servicedesk in jouw organisatie. Staat de servicedesk wel écht midden in de organisatie? Maar ook; zijn er al service principles geformuleerd? Stelregels over hoe je met elkaar en met je klanten omgaat en communiceert.

Element: Mens

Minstens zo belangrijk als je droom. Hebben jouw medewerkers de autonomie om elke klant op zijn of haar unieke manier te helpen? En hoe ziet het functieprofiel er uit? Wij nemen namelijk liever iemand aan met horeca ervaring dan ervaring in jouw branche. En grote kans dat jouw operatie een talentpool is, wij helpen om dit goed in te richten.

Element: Kanaalstrategie

Je servicestrategie is duidelijk. Maar heb je wel voor de kanalen gekozen die in die strategie passen? We helpen niet alleen met de plannenmakerij, maar pakken ook graag implementaties aan. In dit element pakken we ook graag zelfservice aan, we geloven in persoonlijk én digitaal. Er is vaak veel kennis beschikbaar dus hoe help je je klanten naar de juiste plek?

Element: Ontwikkeling

Onder ontwikkeling verstaan wij alles wat te maken heeft met opleiden, kennismanagement en de ontwikkeling van het team. Is er een duidelijk inwerkprogramma? En is de opleiding voor elke nieuwe collega hetzelfde? Eén punt voor alle kennis, werkinstructies, procedures en Q&A’s vinden we erg belangrijk, om het zo makkelijk mogelijk te maken voor je teamleden en schaalbaar te blijven.

Element: Tooling

Dit onderdeel pakken we iets anders aan dan de andere elementen. Onder tooling verstaan we alle tooling en systemen die gebruikt worden om je service organisatie goed te laten draaien, zoals bijvoorbeeld een CRM-systeem of een NPS-tool. We hebben een proces uitgetekend om de juiste tooling voor jouw organisatie te kiezen en te implementeren. Moet er bijvoorbeeld een (nieuw) CRM-systeem gekozen worden, dan helpen wij om de wensen in kaart te brengen en tot een juiste en toekomstbestendige keuze te komen.

Element: Planning

Ook wel WFM – workforce management – genoemd. Dit gaat bijvoorbeeld over de bezetting op je servicedesk, zijn er genoeg collega’s op het juiste moment? Hoe zorg je er voor dat je altijd goed bereikbaar bent voor je klanten? We kunnen helpen met de inrichting van je planning en roostering, en helpen met implementeren van het juiste systeem.

Element: Klantfeedback

Wordt er binnen jouw organisatie wel echt naar klanten geluisterd? Of wordt er feedback uitgevraagd maar gebeurt er vervolgens niks mee? Of weet je niet welk meetinstrument je moet gebruiken. We helpen graag met het opzetten, vormgeven en structureren van alle vormen van klantfeedback, zoals bijvoorbeeld reviews, feedback via contact, klantonderzoek of nps-metingen. En wat we eigenlijk het allerbelangrijkst vinden; de rol van klantfeedback in jouw organisatie.

Element: Optimalisatie

Voor ons is er altijd een vorm van optimalisatie mogelijk. We kijken graag vooruit. Dit kan op het vlak zijn van techniek; wij helpen graag met het maken van de juiste keuzes als het gaat om bijvoorbeeld AI, maar ook als het gaat om de indeling van de service operatie. We kijken daarbij graag naar mensen en hun talenten, maar maken ook gebruik van techniek. Hoe richt je je service operatie zo optimaal mogelijk in? Een mooi uitgangspunt: Probeer jezelf overbodig te maken.

Element: Rapportage

Welke inzichten heb je in je service organisatie? Of welke (nog) niet? We gaan graag aan de slag met de data die beschikbaar is, om inzicht te creëren. We kunnen helpen met het vaststellen van KPI’s. Onze visie op KPI’s is wel nét even anders. Uiteraard kunnen we vervolgens ook samen met jou dashboards inrichten, om de inzichten begrijpelijk te maken voor de hele organisatie.

De basis: Droom

Het begint allemaal bij je droom; je servicestrategie en doelen voor de toekomst. Dat is de basis. Maar ook de rol van de servicedesk in jouw organisatie. Staat de servicedesk wel écht midden in de organisatie? Maar ook; zijn er al service principles geformuleerd? Stelregels over hoe je met elkaar en met je klanten omgaat en communiceert.

Element: Mens

Minstens zo belangrijk als je droom. Hebben jouw medewerkers de autonomie om elke klant op zijn of haar unieke manier te helpen? En hoe ziet het functieprofiel er uit? Wij nemen namelijk liever iemand aan met horeca ervaring dan ervaring in jouw branche. En grote kans dat jouw operatie een talentpool is, wij helpen om dit goed in te richten.

Element: Kanaalstrategie

Je servicestrategie is duidelijk. Maar heb je wel voor de kanalen gekozen die in die strategie passen? We helpen niet alleen met de plannenmakerij, maar pakken ook graag implementaties aan. In dit element pakken we ook graag zelfservice aan, we geloven in persoonlijk én digitaal. Er is vaak veel kennis beschikbaar dus hoe help je je klanten naar de juiste plek?

Element: Ontwikkeling

Onder ontwikkeling verstaan wij alles wat te maken heeft met opleiden, kennismanagement en de ontwikkeling van het team. Is er een duidelijk inwerkprogramma? En is de opleiding voor elke nieuwe collega hetzelfde? Eén punt voor alle kennis, werkinstructies, procedures en Q&A’s vinden we erg belangrijk, om het zo makkelijk mogelijk te maken voor je teamleden en schaalbaar te blijven.

Element: Tooling

Dit onderdeel pakken we iets anders aan dan de andere elementen. Onder tooling verstaan we alle tooling en systemen die gebruikt worden om je service organisatie goed te laten draaien, zoals bijvoorbeeld een CRM-systeem of een NPS-tool. We hebben een proces uitgetekend om de juiste tooling voor jouw organisatie te kiezen en te implementeren. Moet er bijvoorbeeld een (nieuw) CRM-systeem gekozen worden, dan helpen wij om de wensen in kaart te brengen en tot een juiste en toekomstbestendige keuze te komen.

Element: Planning

Ook wel WFM – workforce management – genoemd. Dit gaat bijvoorbeeld over de bezetting op je servicedesk, zijn er genoeg collega’s op het juiste moment? Hoe zorg je er voor dat je altijd goed bereikbaar bent voor je klanten? We kunnen helpen met de inrichting van je planning en roostering, en helpen met implementeren van het juiste systeem.

Element: Klantfeedback

Wordt er binnen jouw organisatie wel echt naar klanten geluisterd? Of wordt er feedback uitgevraagd maar gebeurt er vervolgens niks mee? Of weet je niet welk meetinstrument je moet gebruiken. We helpen graag met het opzetten, vormgeven en structureren van alle vormen van klantfeedback, zoals bijvoorbeeld reviews, feedback via contact, klantonderzoek of nps-metingen. En wat we eigenlijk het allerbelangrijkst vinden; de rol van klantfeedback in jouw organisatie.

Element: Optimalisatie

Voor ons is er altijd een vorm van optimalisatie mogelijk. We kijken graag vooruit. Dit kan op het vlak zijn van techniek; wij helpen graag met het maken van de juiste keuzes als het gaat om bijvoorbeeld AI, maar ook als het gaat om de indeling van de service operatie. We kijken daarbij graag naar mensen en hun talenten, maar maken ook gebruik van techniek. Hoe richt je je service operatie zo optimaal mogelijk in? Een mooi uitgangspunt: Probeer jezelf overbodig te maken.

Element: Rapportage

Welke inzichten heb je in je service organisatie? Of welke (nog) niet? We gaan graag aan de slag met de data die beschikbaar is, om inzicht te creëren. We kunnen helpen met het vaststellen van KPI’s. Onze visie op KPI’s is wel nét even anders. Uiteraard kunnen we vervolgens ook samen met jou dashboards inrichten, om de inzichten begrijpelijk te maken voor de hele organisatie.

De Boinc-methode

Door dichtbij de opdrachtgever te staan, maken we een inschatting van de verschillende elementen binnen de service organisatie en bepalen we een route. Door te bepalen welke elementen we gaan aanpakken, weten we het juiste team te vormen voor deze opdracht. Vervolgens gaan we als energieke gids aan de slag, samen met jou, om de verschillende elementen volgens onze visie aan te pakken naar de plaats van bestemming; een mensgerichte servicedesk.

Vrijblijvende kennismaking

Stap 1: Kennismaking

Het begint natuurlijk allemaal met een kennismaking. We leren jou en jouw organisatie graag beter kennen. En jij ons waarschijnlijk ook. Dus eerst tijd voor een kop koffie – of thee!

Stap 2: Verkenning

Nadat we elkaar wat beter hebben leren kennen, kunnen wij een goede inschatting doen van de aanpak. Dat begint bij een inventarisatie van de verschillende elementen. Is bijvoorbeeld de servicestrategie in jouw organisatie duidelijk? Of moeten we de tooling die (niet) gebruikt wordt wat dieper induiken?

Stap 3: Aanpakken

Zodra we hebben besloten welke elementen we gaan aanpakken en jij bent aan boord, gaan we direct van start. We houden van aanpakken, dus beginnen het liefst zo snel mogelijk. Door de mensen uit jouw organisatie te spreken en op locatie te zijn, kunnen we nog beter een beeld vormen en sneller verschil maken.

Stap 4: Samen op reis

Het kan zijn dat we tijdens onze reis, ons plan aanscherpen. We vinden het belangrijk dat we de plaats van bestemming niet uit het oog verliezen, en plannen daarom graag tussentijds voldoende momenten in om ervoor te zorgen dat we op de juiste route blijven.

Stap 5: Plaats van bestemming

We zijn pas écht op de plaats van bestemming als we dat allemaal met elkaar eens zijn. Het liefst zorgen we ervoor dat jullie ook echt toekomstklaar zijn, en ons niet meer nodig hebben!

Onze 4 kernwaarden

Onze vier kernwaarden beschrijven hoe we met elkaar en onze klanten omgaan. Dichtbij elkaar en onze klanten, idealistisch in onze visie, we houden van aanpakken en doen dat op een energieke manier.

Dichtbij

We zijn graag dichtbij. Letterlijk én figuurlijk. We komen graag bij je op kantoor en zijn altijd in voor een kop koffie. We zijn mensgericht en helpen graag.

Aanpakken

We houden van aanpakken. We gaan liever meteen aan de slag zonder uitgebreide presentaties. We denken graag met je mee in efficiënte en slimme oplossingen. Niet te lang blijven praten maar gewoon dóen.

Idealistisch

We zijn idealistisch en hebben dromen. We gaan graag voor een 11 in plaats van een 10. We denken buiten de gebaande paden en hebben altijd een duidelijke stip op de horizon.

Energiek

We zijn energiek in onze aanpak. We gaan elke uitdaging met veel enthousiasme aan en nemen mensen graag mee in ons verhaal. Hard werken en plezier maken gaan bij ons hand in hand.

‘Samen zetten we de route uit naar een
mensgerichte servicedesk die bijdraagt
aan het succes van jouw business.’

Ontdek ons verhaal

Bakkie doen?

We gaan graag samen op ontdekkingsreis naar een passende oplossing voor jouw servicedesk.